@article { author = {Beig Mohammadi, fouzieh and Mirsanjari, Mir Mehrdad and Hoshiari, Ebrahim}, title = {Proioritizing the Necessity of Environmental Education in Schools (Case Study: Teachers of Ilam)}, journal = {Environment and Development}, volume = {11}, number = {21}, pages = {57-64}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association for Environmental Assessment}, issn = {2008-921X}, eissn = {2783-2554}, doi = {}, abstract = {Environmental education is one of the important indicators for achieving sustainable development. The younger generation and students in the community are the basis for achieving sustainable development and protection of the environment. Therefore, environmental education in schools and especially in the primary period will lead to institutionalization of environmental protection culture. Revealing the necessities of this action are important to quickly and efficiently address this issue. In this connection, surveying the necessities of environmental education from the viewpoint of teachers is one of the most important pillars of environmental education in schools and can provide useful results for researchers. In this study, we focused on the prioritization of environmental education needs in schools, according to the viewpoint of elementary school teachers of the city of Ilam. The results of Friedman's test showed that the most important requirement of environmental education in schools is the future environmental problems of students that will be more than the current situation. In addition, the result of Mann-Whitney test showed that there were no significant differences between male and female teachers (P>0.05).}, keywords = {schools,Environmental education,Teachers,necessities,Ilam}, title_fa = {اولویت‌‌بندی ضرورت‌‌های آموزش محیط‌زیست در مدارس (مطالعه موردی معلمان شهر ایلام)}, abstract_fa = {آموزش محیط‌زیست به‌عنوان یکی از شاخص‌‌های مهم در راستای رسیدن به توسعه پایدار محسوب می‌شود. نسل جوان و دانش آموزان در جامعه پایه و اساس رسیدن به چنین توسعه‌‌ای و حفاظت موفق از محیط‌زیست هستند. بر این اساس آموزش محیط‌زیست در مدارس و به خصوص در دوره ابتدایی باعث نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست خواهد داشت. برای پیشبرد سریع و موثر این موضوع لازم است تا ضرورت‌های آن آشکار شود. بررسی ضرورت‌های آموزش محیط‌زیست از دیدگاه معلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان موثر در مدارس می‌‌تواند نتایج کاربردی در اختیار محققین قرار دهد. در این مطالعه به اولویت‌بندی ضرورت‌های آموزش محیط‌زیست در مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر ایلام پرداخته‌‌ایم. نتایج آزمون فریدمن در این خصوص نشان داد مهم‌ترین ضرورت آموزش محیط‌زیست در مدارس این است که معضلات محیط‌زیست آینده که متعلق به دانش آموزان است بسیار بیشتر از شرایط کنونی خواهد بود. همچنین، مقایسه میانگین با استفاده از آزمون من وایتنی نشان داد بین نظرات معلمان مرد و زن در ارتباط با ضرورت‌های آموزش محیط‌زیست اختلاف آماری معنی‌داری وجود ندارد (P>0.05).}, keywords_fa = {مدارس,آموزش محیط‌زیست,معلمان,ضرورت‌ها,ایلام}, url = {https://www.iraneiat.ir/article_131217.html}, eprint = {https://www.iraneiat.ir/article_131217_85485d8a182410b4be511272b5c80788.pdf} }