%0 Journal Article %T ارایه چارچوبی برای برنامه‌ریزی مدارس سبز کشور %J محیط زیست و توسعه %I انجمن ارزیابی محیط زیست ایران %Z 2008-921X %A فرمهینی فراهانی, محسن %A کشاورززاده, علی %A نصیری, زهره %D 2017 %\ 08/23/2017 %V 8 %N 15 %P 51-66 %! ارایه چارچوبی برای برنامه‌ریزی مدارس سبز کشور %K چارچوب %K برنامه‌ریزی %K مدارس سبز %R %X تغییرات اقلیمی یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی و اجتماعی عصر حاضر است و شیوه رفتار ما، تاثیر ژرفی بر آن خواهد داشت. یکی از اقدام‌های راهبردی در این رابطه، ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق آموزش و پرورش است. برای این کار، باید به بازسازی مجدد روش مدارس برای آموزش به کودکان درباره محیط‌زیست، پایداری آن و تغییرات آب و هوایی پرداخت. راهبرد اصلی برای این هدف، مدرسه سبز است و هدف آن، بازسازی مجدد برنامه مدارس از طریق آموزش به کودکان درباره محیط‌زیست، پایداری آن و تغییرات آب و هوایی است. پژوهش با هدف ارایه مدلی برای برنامه‌ریزی مدارس سبز کشور، ضمن بررسی یافته‌های معتبرترین نهادهای بین‌المللی، ابتدا به تعریف مدرسه سبز و نحوه عملکرد آن می پردازد. سپس، ضمن بیان اقدام‌های محیط‌زیستی که مدارس باید در نظر داشته باشند، به تشریح رویه‌ها و مراحل برنامه‌ریزی مدارس سبز پرداخته شده است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، بنیادی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها، توصیفی‌تحلیلی می‌باشد. %U