بصیریان جهرمی، ح. 1393. قدرت ارتباطات، نویسنده: مانوئل کاستلز، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، چاپ اول.
جعفری، ع. و پورپناهی، ب. 1396. رابطه میزان استفاده از شبکههای اجتماعی با نظم اجتماعی در میان شهروندان اردبیل، رسانه، 29 (1): 111-126.
جلالی، س. ا. 1395. مرد آنلاین، تهران: انتشارات مشق شب.
چراغملایی، ل.؛ کدیور، پ. و صرامی، غ. ر. 1393. استفاده از شبکههای اجتماعی در آموزش – فرصتها و چالشها، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 10 (3): 29-51.
حسینی، س. ح. 1395. نقش آگاهی زیستمحیطی شهروندان ایلامی در حفاظت از اکوتوریسم، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی توریسم، دانشگاه باختر ایلام، استاد راهنما: دکتر جعفر شرفخانی.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران. 1398. تلگرام همچنان در صدر ذائقه کاربران فضای مجازی.
خورشیددوست، ع. م. 1393. آموزش محیطزیست در قرن بیستویکم، نویسنده: جوی پالمر، تهران: انتشارت سمت، چاپ چهارم.
رضایی، م. و شبیری، س. م. 1394. رابطه استفاده از نرمافزارهای وایبر، لاین و اینستاگرام با سواد زیستمحیطی دانشجویان، فصلنامه فناوری آموزش، 9 (4): 273-283.
رضایی، م. و شبیری، س. م. 1393. رابطه میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (با تاکید بر اینترنت) با سواد محیطزیستی دانشجویان، فصلنامه انسان و محیطزیست، 12 (4): 40-58.
شبیری، س. م. 1396. نقش شبکههای اجتماعی بر فرهنگسازی ارزشها و باورهای محیطزیستی معلمان: مطالعه موردی تلگرام، فصلنامه آموزش محیطزیست و توسعه پایدار، 6 (2): 37-43.
شبیری، س. م. و میبودی، ح. 1392. ارزیابی آموزش محیطزیست در ایران و ارائه پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت موجود، فصلنامه علوم محیطی، 11 (1): 119-130.
شریفی، س. م. و شهرستانی، ع. 1396. بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی موبایلی (تلگرام) با رفتار و اخلاق اجتماعی کاربران با رویکرد دینی، فرهنگ در دانشگاه اسلامی 24، 7 (3): 277-298.
فرزانه، س. و فلاحتی شهابالدینی، ر. 1394. بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش به شبکههای اجتماعی مجازی (مورد مطالعه: دانشآموزان دختر متوسطه دوره دوم شهر بابل)، دو فصلنامه مشارکت و توسعه اجتماعی،1 (1): 1-22.
قاسمی، ر. و جهان، ج. 1396. بررسی جایگاه مؤلفههای اصلی آموزش محیطزیست در کتب مطالعات اجتماعی و علوم تجربی پایه پنجم دوره ابتدایی، مجله رویکردهای پژوهشی در علوم اجتماعی، 3 (2): 222-233.
قاضینوری، س. س.؛ رضایی نیک، ن. و روشنی، س. 1393. بررسی الزامات، چالشها و قابلیتهای شبکه اجتماعی کنشگران مدیریت فناوری و نوآوری ایران، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 7 (2)ک 49-73.
کرمی، غ. ح. 1394. تحلیلی بر نقش هنر- رسانه پویانمایی در آموزش حفاظت محیطزیست، مطالعات رسانهای، 10 (28): 95-110.
گراوندی، ش.؛ پاپزن، ع. ح. و افشارزاده، ن. 1390. مدلسازی توسعة پایدار زیستمحیطی با استفاده از بنیانی مطالعه (مورد مطالعه: روستای شروینه شهرستان جوانرود) ، مجلة مسکن و محیط روستا، 30 (136): 68-78.
مجنونیان، هـ. 1369. نقش پارکهای ملی در توسعه اقتصادی و اجتماعی، نویسنده: نویلگر، دفتر محیطزیست طبیعی سازمان محیطزیست.
محکمکار، ا. و حلاج، م. م. 1393. شبکههای اجتماعی به دنبال چه هستند؟، فصلنامه دانش انتظامی خراسان شمالی، 1 (2): 87-108.
محمودی، م.؛ ترکاشوند، پ. و محمودی، ع. ر. 1393. شبکههای اجتماعی: ابعاد و مفاهیم، تهران: ساکو.
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران )ایسپا). 1395. سنجش میزان مصرف شبکههای اجتماعی و نگرش مردم به این شبکهها، تهران، ایران.
ناطق، ت. 1385. تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
نواح، ع. ر. و فروتنکیا، ش. 1391. بررسی رابطه بین کنش عقلانی و رفتارهای زیستمحیطی (مورد مطالعه: جامعه شهری اندیمشک)، فصلنامه علوم و مهندسی محیطزیست، 0 (51): 69-78.
Dessai, K. G. G. & Kamat, M. S. 2007. Social network intervention in environmental education, International Journal of Technology and Educational Marketing, 3(2): 49-62.
Getchell, M. & Sellnow, T. A. 2015. Network analysis of official Twitter account during the west Virginia water, Computer in Humans Behavior, Available on; www.elsevier.com/locate/comphumbeh.
Henderson, K. A. & Ainsworth, B. E. 2000. The connection between social support and womens physical activity involvement: The cultural activity participation study, women in sport and physical Activity Journal, 139.
Issa, T.; Isaias, T. & Kommers, P. 2016. Social Networking and Education; Global Perspectives, Springer International Publishing.
Koohestani, S. 2015. Social networks and environmental activism (A study of the environmental group Nature's scavengers), International Conference on New Social Media and New Movements, May 2015, Flvrans, Italy.
Lachlan, K. A.; Spence, P. R.; & Lin, X. 2014. Expressions of risk awareness and concern through Twitter: on the utility of using the medium as an indication of audience needs, Comput Hum Behav, 35: 554–559.
Stanciu, A.; Mihal, F. & Alieca, O. 2012. Social Networking as an Alternative Environment for Education, Accounting and Management Information Systems, 11(1): 56–75.
The Humanitarian Center, Environmental. 2013. Handbook, July 2013.
Zita, M.; Burger, C. & Scholtz, B. 2014. The use of social media as an enabler to create environmental awareness of staff in higher education, Proceedings of the 28th EnviroInfo 2014 Conference: 1-8. Oldenburg, Germany, September 10-12, 2014.